En athlets tankar

Bloggen började med min satsning mot IRONMAN 2017 men som allt annat levande så har den nu tagit en ny form.

Här kan ni följa en 50 årings mans träning inom triathlon, löpning, swimrun mm.

Det handlar om en livsstil att inspirera andra till att röra på sig och att inse att träning kan vara både lätt och roligt samtidigt som det kan vara utmanande och krävande.

Jag söker nya utmaningar och vill gärna uppleva vad min kropp klarar av. Efter att 2017 klarat av min första Ironman full distans så kommer jag att söka nya utmaningar inför 2018.

Häng med mig på min resa och ännu bättre starta din.







fredag 14 april 2017

Det börjar känns ganska okey men då....

Ja då kommer påsken. Varför när man äntligen har 10 dagar ledigt och har planerat in både dubbla pass och en hel del cykel ja då kom snön, typ 2dm på en dag och nu väntar 10 dagar med skitväder. Bara att ta tag i problemet och planera om.

De sista veckorna har rullat på och den skönaste känslan har varit löpningen, även om jag ligger långt efter planeringen så börjar den ändå ta form och de långpassen som jag har sprungit har nu känts ganska bra. Lycka att få springa i korta tights och solbrillor, dock påminner det mig om att det snart är dags att fixa linser igen så jag har till tävlingarna i sommar.

 
Det har även blivit några kortare pass i lite tuffare tempo, dock kommer smärtan i benet när jag pressar för mycket så jag tar det riktigt lugnt och ökar tempot väldigt försiktigt. En riktigt fin kvällstur fick jag vid Skenäs slott som bjuder på vacker natur och väldigt stort djurliv.
 
 
 
Nu är det ca 50 dagar kvar till Asics Stockholm Marathon, mina mål har förändrats men det ska bli kul med lite ny bansträckning. Passade på att handla nya tights när de var på rea på Stadium, skitnöjd tycker de är både sköna och riktigt snygga. Vad det har med Stockholm att göra har jag ingen aning om men det är ju kopplat till löpning.
 
 
Simträningen har gått riktigt bra jag har tränat något mindre p.g.a. att jag har varit borta men det har varit en skön vila från simträningen och nu känns det riktigt roligt att vara tillbaka igen. På tal om simning, tyvärr visade det sig att Varberg Open Water blir inställt i år så den tävlingen får jag stryka från agendan får se vad jag kan ersätta den med.


Senast jag skrev så var det premiär för min nya räcer, denna gång består premiären av utecykling med triathloncykeln. Det blev en lite kortare runda p.g.a. vädret som bjöd på regn och blåst men även sol, spöregn och en vacker regnbåge. Testade frugans reflexväst och ja, jag passar nog i rosa, eller?


Min räcer har piffats upp med nya flaskhållare och flaskor, har lite funderingar på hjulsidan men de ligger på planeringsbordet och ska tänkas över ordentligt innan de ev blir till verklighet.


Avslutningsvis så har jag tränat vidare på gymmet, jobbar på att försöka få till en stark kropp som ska orka bära upp mig under längre tränings och tävlingspass. Kanske inte den roligaste träningen men nödvändig. Känner att jag faktiskt mår bättre när jag lägger lite tid på styrketräning.


Roade mig med att sätta ihop en liten film från senaste styrkepasset, titta o njut eller flina och sucka. Det är valfritt! Nu ska jag fira lite påsk med massor av ägg och annat mumsigt snön tänker jag bort i kväll och låter det bli morgondagens problem.




Glad påsk!

1 kommentar:

  1. Allt klär en skönhet! <3 Alltid lika härlig läsning i din blogg!

    SvaraRadera