En athlets tankar

Bloggen började med min satsning mot IRONMAN 2017 men som allt annat levande så har den nu tagit en ny form.

Här kan ni följa en 50 årings mans träning inom triathlon, löpning, swimrun mm.

Det handlar om en livsstil att inspirera andra till att röra på sig och att inse att träning kan vara både lätt och roligt samtidigt som det kan vara utmanande och krävande.

Jag söker nya utmaningar och vill gärna uppleva vad min kropp klarar av. Efter att 2017 klarat av min första Ironman full distans så kommer jag att söka nya utmaningar inför 2018.

Häng med mig på min resa och ännu bättre starta din.







söndag 2 oktober 2016

Tjurruset 12016

I dag så var det dags att delta i Tjurruset för första gången....

Jag och frugan åkte upp till Stockholm för att delta i Tjurruset för första gången. Hon fick startplatser av mig i födelsedagspresent tidigare i år och nu var det äntligen dags. Svårt att veta vad man kan förvänta sig mer än att bli skitig.

Vi hade anmält oss i mixgruppen och bestämt att göra detta tillsammans och njuta av loppet men försöka att hålla ett hyfsat tempo.

Väl i startfållan blickade vi upp mot slalombacken som kom direkt efter starten, det var 100 höjdmeter som skulle besegras på 600m. Ganska tuff start speciellt med tanke på att det sedan var ca 9,5km kvar i tuff terräng.

Starten gick och vi besegrade backen på 5,15 minuter, efter backen så fanns det möjlighet till återhämtning och det kändes skönt. Första smala sträckan i skogen var lite frustrerande då det gick ganska långsamt men vartefter loppet gick så öppnade sig massor av möjligheter till att springa om när orken fanns.

Banan bjöd på många tuffa stigningar på berghällar, tuffa spår med mycket sten och rötter och en del lermoment inne i skogen. Vid startområdet som man kom till så var det dags att bland annat vada i sjön för att ytterligare en gång bestiga slalombacken igen men då via stigar hela vägen upp.

Väl nere igen så var det en riktigt skönt kärr som skulle besegras, blev några sköna dykningar där.


Väl i mål så kom den obligatoriska bilden innan vi kastade oss i sjön för att bada av oss den värsta leran.



Trist att de inte hade fixat varmvatten till duscharna annars var det ett riktigt bra arrangemang även om jag hade önskat lite mera lera längst banan.

Johanna slog mig med en tiondel (rackarns) och fick en riktigt fin 124e plats av 1480 tjejer medan min placering blev lite mera blygsam.

Här kommer en liten film från årets Tjurruset!


Om vi ska göra det nästa år igen? Svaret är NEJ men....... det tar vi då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar