En athlets tankar

Bloggen började med min satsning mot IRONMAN 2017 men som allt annat levande så har den nu tagit en ny form.

Här kan ni följa en 50 årings mans träning inom triathlon, löpning, swimrun mm.

Det handlar om en livsstil att inspirera andra till att röra på sig och att inse att träning kan vara både lätt och roligt samtidigt som det kan vara utmanande och krävande.

Jag söker nya utmaningar och vill gärna uppleva vad min kropp klarar av. Efter att 2017 klarat av min första Ironman full distans så kommer jag att söka nya utmaningar inför 2018.

Häng med mig på min resa och ännu bättre starta din.







söndag 17 april 2016

En riktigt bra vecka!

Den här veckan blev det ganska många timmars träning men bäst av allt var...

Passet som jag gjorde med min son, att kunna träna tillsammans med sina barn är riktigt kul och även om jag är friidrottstränare i hans grupp så är ändå den träningen som vi gör tillsammans riktigt roligt. Vi valde att ta en skön fredagstur på våra MTB trots blåst och lite regn, vi valde singeltrack och det var hyfsat torrt och bra i skogen. Våra skogsturer är perfekta för mig som ett bra genomtrampningspass rent träningsmässigt.


Tanken var att jag skulle springa ett långpass i helgen men det kom saker emellan som jag kommer till längre fram så det blev två kortare pass på 11 respektive 12 km. Nu ska jag se till att få till ett längre pass under nästa vecka det är prio ett för nästa veckas träning. Löpningen känns ganska stabil men så jag valde andra aktiviteter i helgen.

                                              Det fanns tid att stanna till på ett av passen.

Måndagens cykel gick riktigt bra, jag persade på 5 mil vilket var bra då cyklingen har känts som om jag inte riktigt har legat i fas. Jag försökte att hålla ett jämt tempo dvs inte trycka på för mycket uppför och vila lite nedför och det sparade låren en hel del.

Att det inte blev någon långdistanslöpning i helgen var för att jag valde att i dag cykla med triathlonklubben, ett 10 mils pass stod på schemat och även om himmelen var mörk och det regnade till ca 30 min innan jag begav mig av till mötesplatsen så fick vi en riktigt bra genomkörare utan skurar. Vi blev ett ganska stort gäng som cyklade tillsammans vilket är skönt då dragtiden blir något mindre och låren kändes riktigt pigga när jag väl kom hem.

                                                                          Samling

Tur var det att jag kände mig pigg för en timma senare var det dags att bege sig till Katrineholm för ett gemensamt skivstångspass tillsammans med KsK Friidrott, kan säga att smörgåstårtan efter passet satt riktigt bra.

Den här veckan lyckades jag få till två pass under två dagar så den totala träningstiden blev lite mer än 10 timmar vilket känns riktigt bra.

Jag söker fortfarande en swimrun-partner till Ångaloppet och även till andra swimrun-tävlingar. Skriv en rad om du är intresserad.
https://angaloppet.se/

Veckans träning:

Måndag: Cykelträning
Tisdag: Vila
Onsdag: Vila
Torsdag: Löpträning och crawlpass
Fredag: MTB
Lördag: Löpträning
Söndag: Cykelträning och skivstångspass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar