En athlets tankar

Bloggen började med min satsning mot IRONMAN 2017 men som allt annat levande så har den nu tagit en ny form.

Här kan ni följa en 50 årings mans träning inom triathlon, löpning, swimrun mm.

Det handlar om en livsstil att inspirera andra till att röra på sig och att inse att träning kan vara både lätt och roligt samtidigt som det kan vara utmanande och krävande.

Jag söker nya utmaningar och vill gärna uppleva vad min kropp klarar av. Efter att 2017 klarat av min första Ironman full distans så kommer jag att söka nya utmaningar inför 2018.

Häng med mig på min resa och ännu bättre starta din.







söndag 10 april 2016

Trött efter helgen

Den här veckan har varit lite annorlunda....

Mest på grund av att jag inte har varit hemma under helgen så träningsmässigt så blir det lite annorlunda. Men veckan började som vanligt jag fick till 3 skapliga pass, cykel, löpträning och simning.

I måndags fick jag chansen att testa mina nya hjul på cykeln, de kändes riktigt styva och hade bra rull. Nu har jag bara provat dem under en runda men känner mig riktigt nöjd. Lite känslighet kändes i sidvinden men inte så farligt. I övrigt gick turen bra men jag behöver få många fler mil i låren.

 
I tisdags kändes kroppen stel och sliten så jag bestämde att lägga in lite annorlunda löpträning så det fick bli löplek i trailspåret, jag varvande löphastigheten hela tiden och som extra knorr så la jag in 3 min styrka vid varje km. Det var riktigt jobbigt men kul och skönt att få komma ut i trailspåren som var ganska torra och fina.
 
 
Fredag och lördag har jag tillbringat i Eskilstuna på friidrottsledarutbildning, nu är det en utbildning på 3x2 dagar som inriktar sig på ungdomar 14-17 år. Bland annat så höll Dejan Mirkovic i utbildningen och det var ett riktigt lyft att få lyssna på en riktigt kunnigt tränare med många fina meriter tala om träningsplanering.
Efter lördagens utbildning valde jag att ta en löprunda runt Eskilstuna som bjöd på fina områden framför allt längst ån.
 
Jag bodde fint i Munktellområdet och hade en härlig vy från mitt fönster ut över Eskilstunaån, så att njuta lite av att stretcha ut trötta lår i fönstret var inte helt fel.
 
 
 
Nu gillar jag inte att bo på hotell jag blir lätt uttråkad även om jag hade trevligt sällskap till middagen och en spännande handbollsmatch på tvn. Så det fick bli en kvällstur och hittade denna trevliga vy.
 
 
Hotellnatten blev som vanligt en  ganska rörig upplevelse jag vaknade säkerligen ett 15tal gånger under natten så vid 5,45 tiden hade jag fått nog av att vänta på frukosten så det fick bli en löptur, det var minusgrader på morgonen och luften kändes riktigt frisk och skön och känslan av att springa igenom staden som inte hade vaknat var härlig. Jag är ingen morgonmänniska men att kliva in till en framdukad frukost, nytränad och duschad klockan 07,00 var inte helt fel.
 
Nu ska jag smälta all information från helgen och försöka omsätta den nya kunskapen till något användbart i min egen träningsgrupp.
 
Veckans träning:
 
Måndag: Cykel
Tisdag: Löpträning
Onsdag: Vila
Torsdag: Simträning
Fredag: Vila
Lördag: Löpträning
Söndag: Löpträning
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar