En athlets tankar

Bloggen började med min satsning mot IRONMAN 2017 men som allt annat levande så har den nu tagit en ny form.

Här kan ni följa en 50 årings mans träning inom triathlon, löpning, swimrun mm.

Det handlar om en livsstil att inspirera andra till att röra på sig och att inse att träning kan vara både lätt och roligt samtidigt som det kan vara utmanande och krävande.

Jag söker nya utmaningar och vill gärna uppleva vad min kropp klarar av. Efter att 2017 klarat av min första Ironman full distans så kommer jag att söka nya utmaningar inför 2018.

Häng med mig på min resa och ännu bättre starta din.







söndag 15 maj 2016

Katrineholmsstadslopp stod på schemat!

Måndagens träning var riktigt bra....

Det blev ca 7,3 mil med ett snitt på ca 31km/h vilket kändes helt ok, försökte hålla ett stabilt och sansat tempo längst hela sträckan. Sträckan var fin men med väldigt mycket backar som piskade låren ganska ordentligt vilket märktes på tisdagens löpning.

Nu kändes andningen bättre men det fanns ingen ork i låren det var helt stumma, kändes smärtsamt redan efter några hundra meter. Nu la jag ingen större vikt i det för det var nog så att de helt enkelt hade fått för dåligt med vila de sista dagarna och återhämtningen efter förkylningen var kanske inte 100%

På torsdagen sprang jag en kortare runda i ca 5 tempo, passade på att testa att springa i min tridräkt samtidigt. Rundan gick lätt och känslan var riktigt bra.


Ville inte göra något längre pass då jag på kvällen ska köra ett simpass och så är det Katrineholmsstadslopp som hägrar på fredag i lag tillsammans med Clas och Bengt.

Katrineholmsloppet blev riktigt roligt, delvis för att vi var ett stort skönt gäng från Julita triathlon men också för att jag är riktigt nöjd med resultatet av tävlingen.

 
Vi gjorde sällskap hela sträckan och hjälpte alla till att dra när vi kände oss lite piggare även om det var Clas som gjorde det tyngsta jobbet. Med ett snitt på 4,26/km så är jag riktigt nöjd då jag aldrig har snittat detta i varje fall inte under sista åren. Vi bestämde oss för att korsa mållinjen tillsammans och gick in på en rad efter att ha rundat löparbanorna på Backavallen 28,57 blev sluttiden på det 6,5km långa loppet.
 



 
                               Här är Julitagänget som var med på Katrineholmsstadslopp


                                                          En Film Av Tim Nordlöf

Försöker nu tagga till inför dagens träning men det känns lite segt då gårdagen spenderades i blåst och regn hela dagen på friidrottstävling och nu blåser det hi och regnar ho ute. Men jag behöver ett pass i dag så lite senare så får det bli en tur oavsett väder. ( Det blev 14km när inspirationen infann sig)

Veckans träning:

Måndag: Cykel
Tisdag: Löpning
Onsdag: Vila
Torsdag: Pass 1 Löpning Pass 2 Simträning
Fredag: Löptävling Katrineholmsstadslopp
Lördag: Vila
Söndag: Löpträning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar