En athlets tankar

Bloggen började med min satsning mot IRONMAN 2017 men som allt annat levande så har den nu tagit en ny form.

Här kan ni följa en 50 årings mans träning inom triathlon, löpning, swimrun mm.

Det handlar om en livsstil att inspirera andra till att röra på sig och att inse att träning kan vara både lätt och roligt samtidigt som det kan vara utmanande och krävande.

Jag söker nya utmaningar och vill gärna uppleva vad min kropp klarar av. Efter att 2017 klarat av min första Ironman full distans så kommer jag att söka nya utmaningar inför 2018.

Häng med mig på min resa och ännu bättre starta din.







söndag 8 maj 2016

Så kom solen, värmen och förkylningen!

Det blir inte alltid som man har tänkt sig...

Under hela veckan har Sverige badat i sol och värme, själv har jag varit förkyld och det känns som om hela veckan har sprungit ifrån mig.
Det är så märkligt man har lagt ned så mycket slit under hösten, vintern och våren, sprungit i snöoväder, kyla, mörker, regn och  u äntligen när vädret ler så får jag lägga ned träningen.
Men denna gång valde jag att göra det rätta, jag skulle bli frisk innan jag började träna igen.
Veckan gick och jag fick väldigt mycket i övrigt gjort här hemma om man nu ska se det positivt.

På lördagen skulle Julita Triathlon ha en gemensam triathlonträning som jag verkligen sett fram mot men jag valde i elfte timmen att stå över och det var nog smart skulle det visa sig. Nu var det inte bara träning utan även ett litet firande av klubbens ett års jubileum så jag åkte in för att smaka på den snygga tårtan och snacka lite med gänget som hade tränat.

                                                             Lite snack och god tårta!

På lördagskvällen bestämde jag mig för att försöka mig på en löptur det var fortfarande varmt och skönt och det kändes bra i ca 1km sedan började det bli slitigt. Kroppen hade svårt att syresätta sig och andningen kändes tung det var riktigt slitigt så jag är glad att jag inte försökte att träna med gänget tidigare på dan för det hade aldrig gått. Men när det väl var gjort så kändes det ändå skönt att vara igång igen nu är det bara att jobba framåt igen. Trist med denna känsla dock så nära Stockholms Marathon.

                                                      Trött men nöjd över att vara igång.

Jag valde att köra ett cykelpass på söndagen, det kändes riktigt bra och jag höll ett genomsnitt på över 35km/h de första 3 milen men dalade lite i uppförsbackarna efter det och slutade på 33,9 på dagens 44km. Är nöjd och låren kändes hyfsade i dag, cyklingen sliter inte så farligt på andningen som löpningen gör.
Dagens tur bjöd på fint väder och en bra genomkörare.
 
Nu ser jag fram mot nästa vecka förhoppningsvis är kroppen i bättre form så jag får chansen att göra några rejäla kvalitetspass. Tonvikten kommer att ligga på löträning för att komma i form inför Stockholm. Men viktigast av allt nu är att få vara frisk och skadefri.
 
Veckans träning:
 
Måndag-Fredag Sjuk
Lördag: Löpträning
Söndag: Cykelträning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar