En athlets tankar

Bloggen började med min satsning mot IRONMAN 2017 men som allt annat levande så har den nu tagit en ny form.

Här kan ni följa en 50 årings mans träning inom triathlon, löpning, swimrun mm.

Det handlar om en livsstil att inspirera andra till att röra på sig och att inse att träning kan vara både lätt och roligt samtidigt som det kan vara utmanande och krävande.

Jag söker nya utmaningar och vill gärna uppleva vad min kropp klarar av. Efter att 2017 klarat av min första Ironman full distans så kommer jag att söka nya utmaningar inför 2018.

Häng med mig på min resa och ännu bättre starta din.







måndag 2 maj 2016

Sjuk!

Som vanligt så faljerar träningen i maj....

Det är lite typiskt på hur det har sett ut de senaste åren, nu ca en månad innan Stockholms Marathon så åker jag på ett bakslag. Det började med att mina två mindre döttrar blev rejält förkylda och nu har det smittat över även på mig. Så i skrivande stund är jag hemma för VAB med min ena dotter men snorar även själv.
Förhoppningsvis så kan jag mota fan i dörren och bli av med detta ganska fort men nu är det vila som gäller i några dagar. lem och hosta men som tur är så har jag inte ont i halsen än så länge.

Ska jag nu se det positivt så hoppas jag vara på benen innan helgen och då har jag ändå några veckor på mig, känner att jag behöver ha några distanslopp till i benen innan maran. Tyvärr så får cykeln bli lidande och efter Stockholm så får jag försöka trimma till cykellåren till IM i Juli.

Veckan som gick var helt okej jag kände mig nöjd med tävlingen i torsdags men även så kändes simningen i tisdags som jag genomförde med Julita triathlon bra då jag för första gången på länge simmade en lite längre sträcka i följd.2km på 42,36 är jag nöjd med även om mitt mål är att kunna simma 2km på under 40 minuter.

I helgen blev det en riktigt rolig MTB träning, lerigt är för mig samma sak som lustfyllt och skogen bjöd nu på mycket lust. Det kändes lätt att cykla samtidigt som naturupplevelsen är magisk med mängder av hjortar, några tranor och en hare.

 
Kanske lite mindre roligt när man kommer hem och måste köra lite cykelvård, det var så pass lerigt så att jag fick stanna några gånger för att fixa cykeln i skogen då växlarna hängde sig.
 
 
I söndags började jag känna mig seg men valde att springa 19 km på en bana som består av bland annat 4 riktigt slitiga backar. Nu svarade inte kroppen som jag hade planerat vilket inte var så konstigt då jag hade förkylningen i kroppen. jag sprang med ett km snitt på 5,06 men låren stumnade betydligt mer än vad jag hade tänkt.

Nu ska jag koka en kopp te och lägga mig i soffan med lillskruttan och plöja en tecknad film eller två.

Veckans träning:

Måndag: Cykelträning
Tisdag: Simträning
Onsdag: Vila
Torsdag: Terränglöpningstävling
Fredag: Vila
Lördag: MTB
Söndag: LD löpträning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar