En athlets tankar

Bloggen började med min satsning mot IRONMAN 2017 men som allt annat levande så har den nu tagit en ny form.

Här kan ni följa en 50 årings mans träning inom triathlon, löpning, swimrun mm.

Det handlar om en livsstil att inspirera andra till att röra på sig och att inse att träning kan vara både lätt och roligt samtidigt som det kan vara utmanande och krävande.

Jag söker nya utmaningar och vill gärna uppleva vad min kropp klarar av. Efter att 2017 klarat av min första Ironman full distans så kommer jag att söka nya utmaningar inför 2018.

Häng med mig på min resa och ännu bättre starta din.







tisdag 19 juli 2016

Tid för återhämtning och träning!

Direkt efter Ironman åkte vi vidare till Böda.....

Det var dags för återhämtning, benen var slitna och väldigt stela, det märktes ordentligt när jag skulle backa in husvagnen på sin plats och vänsterbenet bara skakade när jag skulle ha dragläge med kopplingen. Men allt kom på plats och sedan följde 3 dagar med skön avkoppling på stranden och runtom norra Öland.

 
Trollskogens kust bjöd på återhämtning
 
På torsdagen kändes det i kroppen att det var dags att dra igång träningen igen, det blev 3 bra pass på Öland som bjöd på en härlig natur att springa i. Campingen hade också ett bra utegym där jag avslutade ett av passen. Dock gav jag mig aldrig på militärhinderbanan då jag är lite rädd om mina ben. Lite smärta i underbenet kom efter det andra löppasset.
 
 
Lite vila i förtältet efter ett löppass.
 
Väl hemma igen så var det dags att ta första cykelpasset, jag valde en 5,5 mils runda i ganska lugnt tempo. Det var perfekt väder och med en snitthastighet på 32,5 km/h så kändes rundan väldigt behaglig.
Det dök upp lite tankar under cykelpasset inför stundande tävlingen på lördag lyssna om ni orkar så hör ni hur jag tänkte just då. Kanske borde revidera tankarna lite men det struntar jag i.
 
 
I dag tisdag så passade jag på att köra ett simpass, tyvärr så blommade Hjälmaren och vattnet var som en soppa av alger. Men det var helt vindstilla och otroligt njutningsfullt att glida fram i vattnet. Bojen fungerar bra och känns inte på något sätt i vägen när jag simmar och som man brukar säga "säkerheten först" och faktiskt så känns det lite tryggare när man ökar synligheten.

 
Det var riktigt vindstilla i dag.
 
 
 
 
En lite film från dagens pass
 
 
Nu väntar ett cykelpass i morgon och ett lugnt löppass på fredag innan det är dags för tävling på lördag. Jag är fortfarande förvånansvärt lugn men det är nog mest för att jag inte har några större förväntningar, jag är där för att lära. Den enda förhoppning jag har är att benen fungerar som de ska under löpdelen så att jag kan få chansen att pressa på lite i varje fall. SMHI lovar sol och 24 grader så vilken härlig dag det kommer att bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar